ایران به آمریکا و غیرآمریکا اجازه دخالت در سرنوشتش را نمی‌دهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
بازدید : 287
نویسنده : رامین رها

خبرگزاری فارس: ایران به آمریکا و غیرآمریکا اجازه دخالت در سرنوشتش را نمی‌دهد/ تهدید آنها تکرار مکررات است

 
 
 

 

 
94/02/20 - 17:27
شماره: 13940220001326
نسخه چاپيارسال به دوستان
ولایتی در جمع خبرنگاران:
ایران به آمریکا و غیرآمریکا اجازه دخالت در سرنوشتش را نمی‌دهد/ تهدید آنها تکرار مکررات است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه به آمریکا و غیرآمریکایی اجازه نمی‌دهد در سرنوشتش دخالت کند، گفت: ایران از منافع خود هرجور صلاح بداند دفاع می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایران به آمریکا و غیرآمریکا اجازه دخالت در سرنوشتش را نمی‌دهد/ تهدید آنها تکرار مکررات است
 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با رنگین سپنتا وزیر امور خارجه سابق افغانستان که عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح دیدارش پرداخت و گفت: توفیق خوبی بود که با آقای سپنتا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی گفت‌وگوهایی انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعزام کشتی‌های ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن صورت گرفته و با توجه به اینکه ممکن است این کشتی بعد از زمان آتش‌بس به یمن برسد، در چنین حالتی اگر جلوی این کشتی گرفته شود پاسخ ایران چیست؟ اظهار داشت: این آتش‌بس اولین بار نیست و دومین باری است که اجرا می‌شود اما در نوبت اول سعودی‌ها به هیچ وجه به آن پایبند نبودند و بی‌رحمانه مناطق مسکونی را زیر بمباران قرار دادند و زنان و مردان و کودکان را کشتند.

ولایتی خاطرشان کرد: این در حقیقت یک شوی نمایشی است که با توصیه وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده شکل گرفته است و هدف اصلی آن حمایت از حرکت وحشیانه سعودی‌ها علیه یمن می‌باشد.

ولایتی همچنین اظهار داشت: هدف اصلی آنان این است که به سعودی‌ها پشت گرمی بدهند که اینها به حملات خود ادامه دهند اما سعودی‌ها بدانند که مردم یمن صبور، مقاوم و شجاع هستند و آنها در روزی که تصمیم بگیرند به سعودی‌ها پاسخ کامل بدهند کسی جرات نمی‌کند که جلوی آنها باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در مورد ایران نیز سعودی‌ها که در حد و اندازه ایران نیستند اما بزرگ‌تر از آنها نیز مانند ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا که به آنها دستور می‌دهند جرات ندارند که مقابل ایران بایستند.

«ایران تا به حال نشان داده که با مقاومت کامل و اعتماد به نفس بالا مقابل هر نوع زیاده‌خواهی ولو آمریکا می‌ایستد، چه برسد به عوامل مزدور آنها در منطقه از قبیل سعودی‌ها لذا ایران کمک خود را می‌فرستد و ممکن است آنها موانعی را ایجاد کنند اما سعودی‌ها و بزرگ‌تر از سعودی‌ها جرات اینکه به منافع ایران صدمه بزنند را ندارند.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح مجلس شورای اسلامی درباره توقف مذاکرات هسته‌ای با توجه به تهدیدات آمریکایی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قوه مقتدر، مستقل، آزاد است تا در مورد مسائل داخلی و خارجی تصمیم بگیرد و این به عهده مجلس است.

وی ادامه داد: هرآنچه مجلس تصمیم بگیرد و به تایید شورای نگهبان برسد معتبر است و به عنوان قانون در کشور اجرا می‌شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: تهدیدات آمریکایی تکرار مکررات است و ما گوشمان به این موارد عادت کرده است و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان،‌ سومالی و کشورهای اسلامی که تا به حال دخالت کرده‌اند،  شکست خورده‌اند، از جمله در عراق و افغانستان نیز به همین صورت بوده‌اند بنابراین ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه به آمریکا و غیرآمریکایی اجازه نمی‌دهد به در سرنوشت کشور دخالت کرده و از منافع خود هرجور صلاح بدانند دفاع می‌کنند. 

ولایتی در ادامه صحبت‌های خود به مشترکات ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: به ندرت دو کشوری پیدا می‌شوند که چنین مشترکاتی داشته باشند از جمله تاریخ مشترک چند هزار ساله، فرهنگ عمیق ریشه‌دار که این امر باعث شده دو کشور ایران و افغانستان مثال‌زدنی باشند.

وی ادامه داد: هیچ یک از این دو کشور هیچ گاه مستعمره هیچ قدرت متجاوزی نبودند و همواره مبارزات ایران و افغانستان توانسته است در زیاده‌خواهی‌های دیگران به خصوص غربی‌ها غلبه کنند و امروز فرصتی برای دو کشور ایران و افغانستان است که سعی کردند استقلال خود را حفظ کنند و در کمال اقتدار روابط نزدیکی را با یکدیگر برقرار کنند. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: شروع کار در حوزه‌های مختلف استراتژیک در این مرکز و مرکزی که آقای سپنتا مسئولش است خواهد بود که قرار شد بین ما تبادل نظر صورت بگیرد و این مقدمه‌ای است برای اینکه ایران و افغانستان در حوزه مسائل دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی و قاره‌ای همکاری صورت بگیرد.

ولایتی با اشاره به اینکه هر دو کشور از اعضای ناظر پیمان شانکهای هستند خاطرنشان کرد: هر دو کشور در گردهمایی سیکا در چین شرکت کردند که مربوط به همکاری بین کشورهای آسیایی است.

وی با بیان اینکه مسئله مبارزه با افراطی‌گری یکی از مشکلات امروز جهان اسلام و منطقه غرب آسیا است خاطرنشان کرد: هر دو کشور معتقدند که باید با افراطی‌گری به فکر داعش و افراطی‌های دیگر مبارزه کرد و این کار را می‌کنیم.

ولایتی ادامه داد: ما دو کشور مصمم هستیم که جلوی نفوذ افراطی‌گری که از سوی شرکت‌های منطقه حمایت می‌شوند بایستیم و می‌دانیم که بعد از کشورهای سوریه، عراق و یمن افراطیون وحشی به هیچ یک از موازین انسانی پایبند نیستند چه برسد به موازین اسلامی و درحالیکه مدعی اسلام هستند ولی هیچ دینی به خصوص اسلام چنین بی‌رحمی را تایید نمی‌کنند بلکه مخالف آن است چراکه اسلام دین رحمت است.

ولایتی خاطرنشان کرد: آنان با بی‌رحمی مردم را می‌کشند و باید بگوییم آمریکا در راس همه و صهیونیست‌ها از این افراطیون در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی دفاع می‌کنند و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز پول آنها را تامین می‌کند ولی بدانند کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، روزی غول تروریسم که از شیشه خارج کردند سر خودشان را خواهد خورد و ما آثار آن را د رورزگارمان مشاهده می‌کنیم.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یک کلاغ چهل کلاغ و آدرس kalagh khabarchin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 730
بازدید ماه : 713
بازدید کل : 62589
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com